
2017-08-14
Kargt, glesbefolkat och utanför radarn. Men bortom schablonbilden av Norrlands inland står industrin stark. Därför inledde Stena Stål en specialsatsning på inlandet i början av maj. Startskottet gick på Hotell Dorotea, där kunder bjöds in till ett seminarium med stål i fokus.
Ett femtontal kunder från bland annat Dorotea, Junsele och Åsele, där många underleverantörsföretag finns, fick produktinformation, kunskaper om Stena Ståls tjänsteutbud och möjlighet att ställa frågor till produktspecialisterna på plats.
– När många andra leverantörer flyr de här orterna vill vi på Stena Stål göra tvärtom och öka vår närvaro. Vi ser potentialoch kan vi öka tonnaget på våra turbilar är det så klart bra både för oss och kunderna, säger Jimmy Söderqvist, kundansvarig på filialen i Örnsköldsvik, som stod för inbjudan.
1. Tony och Patrik från Tottes Svets i Junsele.
2. Jimmy Söderqvist, kundansvarig Stena Stål.
3. Henrik Molin, kundansvarig Stena Stål.